פורסם בתאריך 08/01/2023

סיפור שהתחיל בשנת 2011, כאשר התחלתי לעבוד על פרויקט עם דרישות לבניית אתר אינטרנט קצת יותר מורכב מהרגיל. מבנה התוכן היה מבוסס עם מספר רב של תפריטים, איזורי תוכן עם קישורים דינאמים, ומנוע חיפוש מתקדם.

התחלתי לבנות את האתר בוורדפרס - וחישגד התחיל המבוך של התקנת תוספים, כתיבת פונקציות בקובץ functions.php, גוגל, פורומים ו… סיימתי לבנות את האתר אך לא הייתי מרוצה מאיך שהדברים עבדו. כן, כמו ששמעתם. סיימתי והאתר היה מוכן ובכל זאת לא הרגשתי בסדר עם התוצאה הסופית. הסיבה היא כי וורדפרס לא בנויה לרמה כזו של מורכבות. כמו כן כמות התוספים שהייתי צריך להתקין הייתה אסטרונומית בכדי לקבל תוצר חצי אפוי ומסובך לתחזוקה. זה גם לא היה עובר את ״מבחן המזכירה״ להוסיף טקסט או תמונה באחד האזורים, אבל אז נזכרתי שיש מערכת נוספת אי שם שיצא לי לשחק איתה בעבר. כן, קוראים לה דרופל (Drupal). באותו הזמן בדיוק יצאה גרסה חדשה 7, אז למה לא?.. וזה קרה! אהבה ממבט שני! זה היה כל כך ברור איך עושים את זה עד כדי כך ששדרגתי חלק מהאתר על דעת עצמי. כן ממש ככה פרגנתי ללקוח למה לא?

אני חייב לציין שיש פה עקומת לימוד משמעותית לבאים מוורדפרס. אבל זה משתלם כי אחרי שמבינים איך המערכת עובדת אפשר לטוס איתה לחלל. זה לא שיש לי משהו נגד וורדפרס חלילה. סה״כ מדובר על מערכת עם יתרונות רבים, אבל צריך לזכור שבמקור היא בכלל מערכת ליצירת בלוגים, עם קהילה גדולה ותוספים שלא מפסיקים להציק לך ״תקנה אותי״. כל היתר זה בקובץ functions.php ו… בקיצור הבנתם.

כל כך התאהבתי בדרופל שהחלטתי לבנות לעצמי מערכת ניהול לקוחות (סוג של CRM) לעסק. שמעתם נכון. מערכת כזו דורשת יכולות ומורכבות ברמה מאוד מתקדמת. לא הכל פשוט כמו שזה נשמע, היו לא לא מעט מהמורות בדרך. אבל בסוף זה אפשרי. יש קהילה מדהימה של מפתחים שעוזרים ותורמים להצלחה הזו.

אם תבקשו ממני לבנות אתר תדמיתי פשוט של 5-10 עמודי תוכן היום, אני אמליץ על וורדפרס. למעשה אין משהו שלא ניתן לעשות עם וורדפרס. אבל זה לא אומר שלא ניתן לבנות אתרי תדמית פשוטים בדרופל. במיוחד לאחר שהוציאו את גרסאות 8, 9 והיום 10. המון מודולים נכנסו לליבה של המערכת ובכך עקפו המון מהסיבוכיות שהייתה קודם לכן במשימות הפשוטות. מאז יצאה גרסה 8 לדרופל והדברים החלו להשתנות לטובה.

אז זה כל הסיפור שלי עם דרופל. אני מקווה שגם לכם זה יקרה ותגלו עולם מופלא של אין סוף יכולות. ממליץ לקרוא את היסודות של המערכת באתר הרישמי ולהבין יותר טוב. אני כמובן זמין לכל שאלה וייעוץ. כל פרייקט דרופל, זה מסע שלומדים ממנו עוד.

 

דרופל = ❤️

שיהיה לכולנו בהצלחה!
צחי פורטל
 

קטגוריה